04 sierpnia 2019

The Wicked Deep, Shea Ernshaw

Tytuł i autor: „The Wicked Deep”, Shea Ernshaw
Gatunek: fikcja paranormalna
z elementami literatury pięknej

Ilość stron: 320
Data: czerwiec 2019
ISB 978-1-4814-9784-8 
Wydawnictwo: Simon Pulse 

Moja ocena: 8,95 gwiazdek


Dzisiaj przychodzę do Was z moją pierwszą książką po angielski, no może pomijając takie książki do nauki języka z wypisanymi trudniejszymi słówkami po boku stron. Mój angielski jest na poziomie prawie B2, piszę to, żebyście wiedzieli, czy jesteście wstanie przeczytać tą książkę. Myślę jednak, że jest ona napisana prostym językiem i dzięki temu jest dobra na rozpoczęcie przygody z czytaniem po angielsku.
Książka opowiada o trzech siostrach, które szukają zemsty na miasteczku Sparrow i o tym jak silna jest miłość.
Problemem tej książki jest na pewno to, że akcja rozkręca się powoli. Jest też drugi minus, który utrudnia czytanie, ale nie wszystkim on będzie przeszkadzał, a mówię tu o narracji pierwszoosobowej. Bardzo nie lubię takich książek, przeszkadza mi to wczucie się w historię. Mamy też na szczęście plusy, i jest ich więcej niż minusów. Jest na przykład dobrze przedstawiony świat, kiedy czyta się tę książkę czuć nadmorski klimat. Bardzo też mi się podobają bohaterzy, tych dalszoplanowych można by jeszcze dopieścić, ale jest dobrze. Fabuła jest bardzo ciekawa i nie przewidywalna, nie mogę napisać dlaczego, bo zepsuje Wam niespodziankę, więc musicie mi po prostu uwierzyć na słowo. Bardzo dobrym pomysłem są też wstawki z przeszłości, które pomagają zrozumieć dlaczego siostry chcą się zemścić na mieszkańcach Sparrow. Końcówka nie psuje całej książki,
a nawet ją poprawia. Pod koniec można popłakać, trochę że wzruszenia, trochę że smutku.       
The sun sits lazy in he sky, having burned through the morning fog, and it now seems defeated and weary, unable to warm the ground or our chilled faces. Rose and I stomp doown Canyon Street in our rain boots, jeans tucked inside tokeep tchem dry with our coats unzipped, hoping the day will brighten and warm the air before tonight’s all-night bash, which I am still not entirely thriller to attend.
'
Pod sumując, gdyby nie to, że bardzo zależało mi na przeczytaniu tej książki, na pewno bym jej nie skończyła, akcja jest zdecydowanie za wolna. Książka ma już od pierwszej strony zachęcić do poznania bohaterów i ich historii, niestety tutaj tak nie było. Jak się później okazało żałowałabym gdybym jej nie skończyłam, ale tak to już jest, że książka oprócz dobrego końca musi też się dobrze zacząć. Chcę jeszcze tylko powiedzieć, że język ocenie pod kątem tego, czy ktoś na poziom (prawie) B2 jest
w stanie sobie poradzić z tą książką.

Początek: 3 gwiazdki
Fabuła: 4,5 gwiazdek
Koniec: 5 gwiazdki

Świat przedstawiony: 5 gwiazdek
Bohaterowie (wykreowanie):
główni: 4,75 gwiazdek
dalsi: 4 gwiazdki
Bohaterowie (przywiązanie):
główni: 5 gwiazdek
dalsi: 4 gwiazdki

Język: 5
Sposób pisania: 4,5 gwiazdki

Końcowy wynik: 8,95 gwiazdek

Recenzja "The Wicked Deep", Shea Ernshaw

1 komentarz:

  1. Ja osobiście ciągle nie mogę się przekonać do czytania po angielsku, ale chyba niestety będę zmuszona, żeby skończyć serię, której ostatnia część nie jest przetłumaczona

    OdpowiedzUsuń