08 września 2019

Nie poddawaj się. Wzloty i upadki Simona Snowna, Rainbow Rowell


Tytuł i autor: „Nie poddawaj się. Wzloty i upadki Simona Snowna", Rainbow Rowell
Gatunek: literatura młodzieżowa
Ilość stron: 512
Data: 21.07 - 24.07.2019 r.
ISBN: brak
Wydawnictwo: HarperCollins Polska


Okej, tym razem bez owijania w bawełnę przejdę do rzeczy. Bo przecież wy i tak widzicie w tabeli czym będę pisać.
Nie poddawaj się opowiada o życiu Simona Snowa, ulubionego bohatera Cathy
z Fangirl. Czarodziej właśnie rozpoczyna swój ostatni rok w szkole magii w Watford, Simon będzie musiał zapanować nad wojną rozgrywająca się między Wielkimi Rodzinami, Magmenani i Szaroburem, który próbuje go dopaść.

Pierwszym i chyba najważniejszym minusem „Nie poddawaj się" jest nudny i powolny początek. Na prawdę męczyłem się z nim dwa dni. Resztę książki przeczytałam w jeden dzień, ponieważ kiedy akcja się rozwinęła, to pędziła jak łeb na szyję.
Na początku trochę mnie drażniły wstawki Lucy, bo nie wiedziałem o co chodzi, ale potem wszystko zaczęło się rozjaśniać. Bardzo podoba mi się, że historia jest opowiedziana z różnych punktów widzenia, co pomaga zrozumieć pobudki bohaterów i się z nimi zżyć.
Podsumowując Raibow Rowell znowu udało się napisać bardzo dobrą książkę, chociaż będę musiał odjąć punkty za początek. Dobra, może jednak nie napisała BARDZO dobrej książki, bo fabule też czegoś brakowało, była dosyć płytka.

Początek: 2,5 gwiazdki
Fabuła: 4 gwiazdki
Koniec: 5 gwiazdek

Świat przedstawiony: 4,5 gwiazdki
Bohaterowie (wykreowanie):
główni: 4,5 gwiazdki
dalsi: 4 gwiazdki
Bohaterowie (przywiązanie):
główni: 4,5 gwiazdki
dalsi: 3,5 gwiazdki

Język: 5 gwiazdek
Sposób pisania: 5 gwiazdek

Końcowy wynik: 7,6 gwiazdek

Recenzja "Nie poddawaj się. Wzloty i upadki Simona Snowna" Raibow Rowell

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wreszcie książka, którą już przeczytałam! I ok masz rację fabuła może nie powala na kolana (osobiście nie pamiętam początku i mojego zmagania się z nim) to całość utkwiła mi w pamięci jako przyjemna, a poza tym niedługo wychodzi nowa część (przynajmniej po angielsku), więc JEJ!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to książka, którą już przeczytałaś, bo w końcu to ty mi ją poleciłaś ;-). Też się bardzo cieszę na kolejną część.

      Usuń