03 listopada 2019

Zabójcza Pamięć, Ken Follett


Tak ostatnio pisałam, tym razem zabrałam się za coś poważniejszego. Sięgnęłam po „Zabójczą Pamięć” Kena Folletta, która ,jak to moja mama powiedziała, jest klasyczną powieścią śledczą.
Tytuł i autor: „Zabójcza Pamięć”, Kenn Follett
Gatunek: kryminał
Ilość stron: 480
Data: 24.10 - 27.10.2019 r.
ISBN 978-83-7885-581-1
Wydawnictwo: ALBATROS
Moja ocena: 9,9 gwiazdki

Opowiada ona historię mężczyzny, który w 1958 roku budzi się na podłodze toalety waszyngtońskiej Union Station. Nie wie on jak się tam znalazł, a nawet nie pamięta swojego imienia. Nie wie o sobie nic, nie ma też pieniędzy, z mglistymi wspomnieniami próbuje odkryć prawdę o swoim życiu. Najbliższe parę dni głównego bohatera są prowadzone w formie dziennika z dokładnym zapisem godzin, co bardzo dobrze zarysowało czas i okoliczności najbliższych wydarzeń

Historia ta już od pierwszego zdania porywa nas w przedziwny wir wydarzeń, które z każdą stroną nabierają coraz dziwniejszy obrót. Czytając „Zabójczą Pamięć” nie mogłam się oderwać od książki, razem z bohaterem odkrywałam coraz to nowe wydarzenia z jego życia. Mimo braku informacji
o mężczyźnie jest on bardzo dobrze zarysowaną postacią, na pewno bardzo pomogły w tym wstawki z przeszłości, które swoją drogą były niezwykle ciekawą częścią historii i pomagały nam się dowiedzieć pewnych informacji o antagoniście. Bardzo spodobało mi się zakończenie, ponieważ byłam zdziwiona sytuacją, która zaszła i kompletnie nie spodziewałam się, że ta osoba okażę się zła. Follett bardzo dobrze i powoli prowadził nas do rozwiązania sprawy braku pamięci głównego bohatera. 
Pisze on swoją historię bardzo lekkim i przyjemnym językiem, raz po raz wstawiając zabawne elementy, co zmniejsza trochę napięcie, ale nie na tyle, żeby zapomnieć co się przytrafiało poszczególnym bohaterom. Mimo swojej małej objętości każdemu bohaterowi została poświęcona taka sama część historii, dzięki czemu mogłam ich bardzo dobrze poznać. 
Mam nadzieję, że częściej uda mi się trafiać na tak dobre kryminały.

Początek: 5 gwiazdek
Fabuła: 5 gwiazdek
Koniec: 5 gwiazdek

Świat przedstawiony: 5 gwiazdek
Bohaterowie (wykreowanie):
główni: 5 gwiazdek
dalsi: 5 gwiazdek
Bohaterowie (przywiązanie):
główni: 5 gwiazdek
dalsi: 4,5 gwiazdki

Język: 5 gwiazdek
Sposób pisania: 5 gwiazdek

Końcowy wynik: 9,9 gwiazdki

Recenzja "Zabójczej pamięci" Kena Folletta

1 komentarz: