14 sierpnia 2021

„Śmierć w światłach rampy", Robin Stevens

Koleją książką przeczytaną przeze mnie podczas maratonu z literaturą dziecięcą była kolejna część serii „Zbrodnia niezbyt elegancka”, czyli „Śmierć w światłach rampy”. Głównymi bohaterkami serii są Daisy Wells i Hazel Wong, które, mimo swojego młodego wieku (ok. 13 lat), prowadzą biuro detektywistyczne. Tym razem dziewczęta, żeby mieć czym się zająć w czasie, gdy będą u wujostwa w Londynie biorą udział w próbach do spektaklu do "Romea i Julii", podczas których oczywiście musiało dojść do zbrodni.

Tytuł i autor: „Śmierć w światłach rampy", Robin Stevens

Gatunek: literatura dziecięca

Ilość stron: 392

Data: 11-15.06.2021 r.

ISBN 978-83-814-123-08

Wydawnictwo: Dwukropek

Moja ocena: 6,5/10 gwiazdek.

Daisy jest kreowana na przywódczynię i najważniejszą wszystkowiedzącą postać, jest zarozumiała i trochę robi na złość Hazel. W poprzednich częściach mi to nie przeszkadzało, ale tym razem denerwowało mnie, że Hazel jest aż taką ofiarą i mimo że tak naprawdę ona znała rozwiązanie, to Daisy na tym zyskiwała. Nie podobało mi się też jak traktował przyjaciółkę, skoro jest to książka dla dzieci, powinna być przykładem zachowania wobec kolegów.

Czytając tę książkę dobrze się bawiłam, ale teraz już praktycznie nic z niej nie pamiętam. Myślę, że gdybym była młodsza, to zapamiętałabym z niej o wiele więcej, ponieważ moimi koleżankami też miałam biuro detektywistyczne, dlatego ta tematyka byłaby mi bliższa. Oprócz tego język jest prosty, tak jak zagadka, która nie angażuje tak jak te w „normalnych” kryminałach. Chyba, że jest się dzieckiem i jeszcze nie miało się styczności z bardziej brutalnymi książkami.

Największym plusem powieści Robin Stevens jest forma w jakiej są pisane, czyli dziennika ze śledztwa, gdzie dokładnie widać proces dochodzenia do rozwiązania. Oprócz tego dobrze jest opisana przestrzeń, a dzięki mapie, która jest na początku jeszcze lepiej połapać się co gdzie jest.

Jednak po przeczytaniu tego tomu postanowiłam, że nie będę już kontynuować tej serii, ponieważ z niej wyrosłam i większą przyjemność sprawia mi czytanie kryminałów dla dorosłych.

Początek: 4 gwiazdki

Fabuła: 3,5 gwiazdki

Koniec: 3,5 gwiazdki

 

Świat przedstawiony: 5 gwiazdek

Bohaterowie (wykreowanie):

główni: 3 gwiazdki

dalsi: 3 gwiazdki

Bohaterowie (przywiązanie):

główni: 2,5 gwiazdki

dalsi: 2 gwiazdki

 

Język: 5 gwiazdek

Sposób pisania: 5 gwiazdek

 

Końcowy wynik: 6,5/10 gwiazdek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz