20 lutego 2020

„Jak mniej myśleć", Christel Petitcollin


Już od dawna interesował mnie tytuł „Jak mniej myśleć", z resztą stał już na mojej półce pół roku, więc trzeba było się za niego zabrać.
Tytuł i autor: „Jak mniej myśleć", Christel Petitcollin
Gatunek: poradnik
Ilość stron: 230
Data: 21.01-25.01.2020 r.
ISBN 978-83-7229-839-3
Wydawnictwo: Feeria Young

Już po tytule możecie się domyślić, że nie jest to zwykła książka,
a poradnik. Czytając opis byłam pewna, że jest idealny dla mnie. Utożsamiałam się ze wszystkimi punktami wymienionymi przez autorkę. Byłam ciekawa czy rzeczywiście jestem osobą nadwydajną mentalnie.
Christel Petitcollin obiecuje nam, że po przeczytaniu jej książki będziemy wstanie zapanować nad swoimi myślami i będziemy wykorzystywać w pełni nasze zdolności. Niestety jest trochę inaczej, ale do tego przejdziemy zaraz.
Jak zapewnia nas sama autorka, żeby pojąć w pełni swój umysł trzeba przeczytać ten poradnik od początku do końca. Jest on w przejrzysty sposób podzielony na trzy części, a w każdej z nich jest parę dodatkowych rozdziałów. Dwa pierwsze są poświęcone czym jest nadwydajność i czym się charakteryzuje. Jest ona przedstawiona na paru przykładach pacjentów autorki. Ostatni już jest w pełni poświęcony jak sobie radzić z natłokiem myśli. Niestety po przeczytaniu książki czułam niedosyt. Niby dostałam odpowiedzi, której szukałam, ale nie pomogło mi to. Gdy czytałam zdarzało się, że musiałam się trochę bardziej skupić z powodu trudniejszego języka, ale mimo wszystko był on całkiem przystępny.
Samą lekturą byłam zaciekawiona i chłonęłam wszystko, jednak miałam wrażenie, że z każdym kolejnym rozdziałem pamiętam coraz mniej. Jest to prawda, teraz, mniej więcej miesiąc po przeczytaniu nie pamiętam nic. Myślę, że, żeby zostało to ze mną na dłużej musiałabym utrwalać informacje. Jednak mi nie chodziło o taką książkę kiedy po nią sięgałam.

Recenzja „Jak mniej myśleć", Christel Petitcollin

1 komentarz:

  1. Trzeba było robić notatki :D Albo żyć szczęśliwie jako osoba nadwydajna mentalnie, bo to brzmi jakbyś była geniuszem

    OdpowiedzUsuń