06 marca 2021

Książki Miesiąca - luty 2021r.

           Lutym zawładnęły książki Maggie Stievfater, skończyłam serię o „Królu Kruków” i z zapartym tchem przeczytałam pierwszy tom trylogii „Śniący”. Oprócz tego zaczęłam swoją przygodę z kryminałami Marka Krajewskiego oraz sięgnęłam po gatunek, którego nie czytam.

Zdjęcie z Instagrama

          Pozostałe dwa tomy „Króla Kruków” są tak samo ładnie wydane. Ilustracje nawiązują do treści, kolorystyka też jest ładnie dobrana. Czcionka we wszystkich jest częściach jest taka sama. Seria jest utrzyma w schludny sposób i wszystkie tomy razem prezentują się spójnie, co dla mnie jest najważniejsze.

Ocena: 4,5/5 gwiazdki

          Bardzo się cieszę, że Uroboros wydając „Wezwij sokoła” pamiętał, że jest on powiązany bohaterami z poprzednią serią Maggie Stievfater i nawiązał do niej sposobem publikacji tego tytułu. Moje serce skradła ilustracja sokoła, który w swoim skrzydle ma drzewa inne ptaki z lasu, który odgrywa ważną rolę w fabule.

Ocena: 5/5 gwiazdek

          Wydawnictwo Znak w 2018 roku wznowiło serię o detektywie Eberhardzie Mocku. Tym razem na okładkach są czarno-białe ilustracje wyglądające jak ryciny, jedynym kolorystycznym akcentem jest tytuł, ramka wokół ilustracji i bok książki. Autor zwraca dużą uwagę na ewentualne niedopowiedzenia pisze o nich w posłowiu. Oprócz tego za każdym razem jak pojawia się niemiecka nazwa ulicy, to w przypisie podana jest jej współczesna nazwa.

Ocena: 5/5 gwiazdek

          „Bromance. Klub książki” zachwycił mnie swoją stokrotkową wklejką. Ilustracja na okładce też jest ładna, tylko trochę przeszkadza nienaturalny odcień pomarańczowej ręki. Niestety czcionka z wnętrza książki nie jest taka sama jak ta opisująca treść.

Ocena: 4/5 gwiazdki

1 komentarz:

  1. Trzy książki Pasierskiego z serii z komisarz Warwiłow i ostatnią część sagi Link-Niespokojne niebo

    OdpowiedzUsuń