17 lipca 2021

„Pomylony narzeczony", Marcin Szczygielski

           W czerwcu organizowałam maraton z literaturą dziecięcą #obudźwsobiedziecko, pierwszą książką jaką udało mi się wykreślić z tbr’u był „Pomylony narzeczony” Marcina Szczygielskiego. Jest to już piąta część Majkowych przygód, która jest młodą czarownicą.

Tytuł i autor: „Pomylony narzeczony", Marcin Szczygielski

Gatunek: literatura dziecięca

Ilość stron: 344

Data: 02-04.06.2021 r.

ISBN 978-83-654-794-64

Wydawnictwo: Bajka

Moja ocena: 8,5/10 gwiazdek.

ilustracje wewnątrz

Jak zawsze w każdej części serii „Czarownica piętro niżej” muszą wystąpić jakieś pogodowe anomalie. Tym razem jest niemiłosierny skwar, ale jest to upał w czerwcu. Co gorsza czary nie działają, dlatego dziewczynka będzie miała utrudnione zadanie. W dodatku z problemem będzie musiała się zmierzyć sama, bez pomocy ciabci, a stawką jest uratowanie swojej rodziny.

          Przyznam, że czytając tę część miałam mały problem z zagłębieniem się na nowo w ten świat. Pozostałe tomy czytałam już dosyć dawno i okazuje się właściwie nic z nich nie pamiętam. Na szczęście ich znajomość nie jest konieczna do czytania tej książki, ale trochę mi szkoda, że nie mogę połączyć losów bohaterki i ta jest dla mnie oderwanym fragmentem całości.

          Dobrze, że bohaterowie nadal mają te same cechy – Maja nadal jest nieustraszona, jej mama ma ciągłe pretensje do taty, który nigdy nie wie o co chodzi, ciabcia jest kochaną, troszkę zwariowaną kobietą, Monterowana „wredną jędzą”, Ninka oderwana od rzeczywistości, a kot tak samo tajemniczy. Ale pojawili się też nowi przyjaciele, ale też wrogowie. Większość z nich była związana ze słowiańską wiarą, co bardzo mnie cieszy.

          Wiele w tej książce humoru i kilka zaskakujących zwrotów akcji. Wbrew pozorom starszy, a nawet dorosły czytelnik też będzie czerpać przyjemność z czytania tej książki. Wiele w niej nawiązać do współczesnych wydarzeń i trochę polityki. Liczę, że to nie koniec przygód Mai, ponieważ końcówka pozostawia z małym niedosytem. Oby w następnym tomie było więcej ciabci, bo tym razem było jej trochę mniej, przez co mi jej brakowało.

Początek: 5 gwiazdek

Fabuła: 4 gwiazdki

Koniec: 4,5 gwiazdek

 

Świat przedstawiony: 4 gwiazdki

Bohaterowie (wykreowanie):

główni: 5 gwiazdek

dalsi: 4 gwiazdki

Bohaterowie (przywiązanie):

główni: 5 gwiazdek

dalsi: 3,5 gwiazdki

 

Język: 5 gwiazdek

Sposób pisania: 5 gwiazdek

 

Końcowy wynik: 8,5/10 gwiazdek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz