06 lipca 2021

„Zaczytana i bestia”, Ashley Poston

„Zaczytana i bestia” to kolejny retelling znanej baśni, którego autorką jest Ashley Poston. Tak jak tytuł sugeruje autorka nawiązuje do „Pięknej i bestii”. Spod pióra tej autorki czytałam już „Geekerellę”, akurat ta książka bardzo mi się podobała, więcej o niej znajdziecie tu.

Tytuł i autor: „Zaczytana i bestia”, Ashley Poston

Gatunek: literatura młodzieżowa

Ilość stron: 320

Data: 21-23.05.2021 r.

ISBN 978-83-665-30-27

Wydawnictwo: We need YA

Moja ocena: 7/10 gwiazdek.

Głównymi bohaterami są Rosie, która nie potrafi pogodzić się ze stratą matki i zapomnieć o tajemniczym cosplayerze, którego poznała na konwecie. Oczywiście jak wszystkie postaci z tej serii jest fanką Starfield. Drugim głównym bohaterem jest Vance, gwiazda Hollywood, jeden z aktorów grających w owym filmie Starfield. Ich drogi przecinają się, gdy pewna drogocenna książka zostanie ziszczona.

Niestety kreacja obu postaci nie była najlepsza. Jak gburowatość chłopaka nie była denerwująca, tak dziewczyna była bardzo naiwna i nie polubiłam jej. Tak samo mało informacji pojawiło się o przyjaciołach Rosie, najbardziej liczyłam na więcej rozterek niebinarnego Quinn. Za to ojciec głównej bohaterki był bardzo troskliwy i pomocny, bardzo dbał o szczęści córki i tym przykuł moją uwagę. Tak samo ciekawą osobą okazał się asystent Vance’a.

Początek książki, jak i zakończenie jest istnie bajkowe i nad wyraz romantyczne, ale uważam je za jedne z najlepszych fragmentów historii. Były bardzo romantyczne i przypominały, że jest to retelling. Chociaż przyznam, że ostatnio rozdział był trochę podobny do tego z „Geekerelli”. Niestety fabuła tej książki była już bardziej przewidywalna, ponieważ była zbudowana podobnie jak pierwsza część tej serii. Pojawiło się tylko kilka naprawdę ciekawych fragmentów, które wywoływały uśmiech. Jednym z nich był pewien cytat z „Ruchomego zamku Hauru” i jest to akapit, który zdecydowanie jest moim ulubionym.

To co powinnam zaznaczyć to, że „Zaczytaną i bestię” można czytać bez znajomości „Geekerelli”. Owszem w tej części postaci z poprzedniego tomu są wspomniani, ale są to rzeczy, które dzieją się po akcji z tej książki. Cieszę się, że autorka znalazła wspólne miejsce dla swoich bohaterów bez konieczności bycia razem w tym samym czasie.

Raczej nie jest to książka, którą zapamiętacie na długo, ja czytałam ją w maju i już miałam problem z przypomnieniem sobie uczuć, które mi towarzyszyły przy jej czytaniu. Jest to po prostu lekka, niewymagająca powieść młodzieżowa, taki comfort read, od którego nie można wymagać za dużo.

Początek: 5 gwiazdek

Fabuła: 3,5 gwiazdki

Koniec: 4,5 gwiazdek

 

Świat przedstawiony: 5 gwiazdek

Bohaterowie (wykreowanie):

główni: 3,5 gwiazdki

dalsi: 4 gwiazdki

Bohaterowie (przywiązanie):

główni: 2 gwiazdki

dalsi: 4 gwiazdki

 

Język: 5 gwiazdek

Sposób pisania: 4 gwiazdki

 

Końcowy wynik: 7/10 gwiazdek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz