01 lipca 2020

Bookhaul i TBR, czyli plany czytelnicze na te wakacje

Już drugi post w tak krótkim odstępie czasu. Miały być nawet trzy, ale postanowiłam połączyć bookhaul i TBR na wakacje, ponieważ książki, które zamówiłam doszły wcześniej.


W zeszłym tygodniu zamówiłam trzy książki, każda z nich jest kontynuacją zaczętej już prze ze mnie serii. O jednej z nich na pewno napiszę, bo jest to kolejna część z całego uniwersum, o którym obiecałam napisać podsumowanie. Jednak wątpię, żebym o dwóch pozostałych pisała, ponieważ nie lubię pisać o kontynuacjach kiedy nie recenzowałam pierwszych części, ale jeśli bardzo będziecie ciekawi, to się zastanowię.

Przechodząc do sedna; postanowiłam, że na te wakacje ułożę TBR, rozwijając angielski skrót - to be read, czyli plan książek na dany czas, w moim przypadku na wakacje. Wśród nich będą takie książki jak:

„Ostatnia godzina” Anny Bartłomiejczyk i Marty Gajewskiej, którą muszę skończyć – jest to fantastka, która opowiada o dwóch zupełnie obcych sobie ludziach, którzy przypadkiem spotykają się w trakcie ogromnej i niespodziewanej burzy w Amsterdamie, której towarzyszą inne nagłe zmiany pogodowe na całym świecie. Ani Alex ani Mercy nie wiedzą dlaczego ich ścieżki się splotły, ale wiedzą, że stali się ścisłymi częściami niezwykłego i fatalnego procesu, w którym żywioły szaleją, a kula ziemska zmienia się nie do poznania. Nadciąga moment ostatecznej próby – wszystko wskazuje na to, że wybór pomiędzy potępieniem a zbawieniem leży właśnie w rękach Mercy i Alexa, a stawką w tej groźnej rozgrywce są ich własne dusze.

„Król z bliznami” Leigh Bardugo – nowy nabytek z uniwersum Griszy, o którym nie wiem co napisać, bo, żeby przeczytać tą historię trzeba znać pozostałe, bo one są ze sobą ściśle powiązane, a już w samym opisie są spoilery odnośnie pozostałych książek.

„Czarny Świt”, ostatnia część „Żniwiarza” Pauliny Hendel – tutaj oczekuję tylko wielkiego finału w stylu autorki, ponieważ bardzo przypadły mi do gustu książki ze słowiańskimi demonami.

„Ręka na ścianie” Maureen Johnson – jest to trzecia część thrillera młodzieżowego „Nieodgadniony”. Czytając ją mamy poznać zabójcę sprzed 75 lat i jego następcę, który chce, żeby sekrety pozostały nieujawnione.

„Red, White & Royal Blue” Casey McQuiston – romans o uczuciu, które niespodziewanie rodzi się między Henrym, księciem Wielkiej Brytanii, i Alexem, synem prezydenta USA, niestety ze względu na swoją pozycję obaj muszą ukrywać swoją miłość.

Zastanawiam się też, czy nie sięgnąć po „Króla Lear” Williama Shakespeare’a. Ale jeszcze nie wiem, czy starczy mi czasu i czy zdecyduje się na klasyk, czy może coś innego, zobaczymy. Na pewno po wakacjach zrobię Wrap Up i porównam ile książek przeczytałam.

O właśnie, jeszcze sobie przypomniała, że mam dwie lektury na wakacje, więc pewnie „Króla Lear” pewnie będzie mi przeczytać, ale zobaczymy. Jest to, już chyba od roku odwlekany, „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa i „Cierpienie Młodego Wertera” Johanna Wolfganga von Goethe’a.

         A Wy macie jakieś plany czytelnicze na najbliższy czas, albo kupiliście jakąś książkę, na którą długo czekaliście?

Bookhaul i TBR, czyli pany czytelnicze na te wakacje

1 komentarz:

  1. Ciemność Jozef Karika
    Czas burz Charlotte Link
    Pani Einstein Marie Benedict
    Złota klatka Camilla Läckberg
    Tyle książek czeka na przeczytanie, myślę, że wskoczy coś jeszcze na wakacyjną półkę.

    OdpowiedzUsuń